Buiten sporten tijdens corona

Het is helaas weer zover, zaterdag 19 december is er opnieuw een strenge lockdown aangekondigd. Horecabedrijven, winkels, maar ook binnensportlocaties als de sportschool sluiten hun deuren tot zijn minst 14 januari. Voor veel sporters weer een grote teleurstelling.

53% is tijdens de eerste lockdown minder gaan sporten

Als we terugkijken naar de eerste lockdown, alweer bijna zo’n twee jaar geleden, is 53% van de bevolking minder gaan bewegen*. Dit percentage is hoog en ook te begrijpen, veel sporters bezitten thuis niet over de juiste ruimte en sportartikelen om het sporten serieus op te pakken. Ook kan het in deze periode moeilijk zijn om motivatie te vinden. Is dit bij jou het geval? Dan kunnen wij als Personal Trainers je hier wellicht te hulp schieten.

Niet alleen als sportschool, maar ook als Personal Trainers betekent dit dat we onze sporters binnen niet meer van Personal Training mogen voorzien. Ondanks dat er binnen niets meer mogelijk is, is het wel toegestaan om groepjes van 2 en 1,5 meter buiten te sporten. Wil jij in beweging blijven en kun je wel wat hulp gebruiken, dan helpen wij je graag. Samen blijven we in beweging en weten we je te motiveren. Met goede voornemens het nieuwe jaar beginnen, dat kan nog steeds!

Buiten sporten tijdens corona

Wat je kunt doen om in de lockdown toch voldoende beweging te krijgen

Wil je het sporten eerst zelf proberen op te pakken, dan is dit wat je kunt doen:

  • Maak een wandeling: Dit klinkt vanzelfsprekend, maar toch kiezen velen een avondje op de bank boven een wandeling. Dit terwijl bewegen juist zo belangrijk is. App een vriend, vriendin of haal je partner uit zijn of haar luie stoel en ga een rondje lopen. Dit hoeft niet lang te zijn, een half uur per dag is al genoeg. Dit hoeft ook niet per se ’s avonds na het werk, maar probeer eens in je pauze te gaan of loop naar de supermarkt in plaats van dat je de auto pakt.
  • Probeer een home workout voor de tv: Vind je het lastig om jezelf te motiveren, wellicht dat een home workout dat wel kan. Op Youtube staan voldoende workouts waarbij een instructeur aangeeft wat je moet doen. Je kunt de training zelfs uitzoeken naar jouw wensen, denk aan billen, benen, buik of juist je armen.
  • Vervang sportartikelen: Beschik je niet over dumbels of een squatrek, wees dan creatief. Pak een volle fles drinken, vul een rugzak met zware boeken en probeer hiermee je oefeningen na te bootsen. Je zult misschien niet even zwaar pakken als normaal, maar je bent wel in beweging.

Kom in contact

Wil je het sporten eerst zelf proberen op te pakken of kun je juist wel een steuntje in de rug gebruiken, neem dan gerust contact met ons op. In zowel Kaatsheuvel, Waalwijk als Hilvarenbeek staan we voor je klaar!

Bronnen:

* Alles over sport

Onze vestigingen

Brothers in Health heeft een vestiging in zowel Kaatsheuvel, Waalwijk als Hilvarenbeek. Op alle drie de locaties maken we gebruik van eigen trajecten en aanbiedingen. Bekijk hieronder waarvoor jij wilt gaan. Heb je vragen over de mogelijkheden, neem dan gerust contact met ons op!

+31 6 21564434 / info@brothersinhealth.nl

Personal Training Kaatsheuvel
Personal Training Waalwijk
Personal Training Hilvarenbeek